Sunday, May 17, 2009

S.M.S. &. S.M.A.R.T. T.A.G.



Ahad - 17 May 2009

hantar tunang ke pudu,dia balik JB....bas pkl 3pm.

time drive balik dari pudu..

tett..tettt...(Bunyi mesej)
"*******mesej dari tunang********"(kandungan mesej dirahsiakan)
.
.
(baca sambil senyum2)
.
.
reply mesej sambil drive (sila jangan tiru)
.
.
.
.
.
.
tett..tettt...(Bunyi mesej)
(******tunang reply balik*******)
.
.
.
.
(baca sambil senyum2)
.
.
.
.
reply balik sms (masih drive)
.
.
.
.
masuk highway MEX(Putrajaya- Kuala Lumpur)
.
.
.
.
aktiviti sms diteruskan sepanjang perjalanan kat highway tu...

tengah ralit2 sms, aku perasan da sampai da kat tol kat putrajaya... oleh sebab aku regular customer utk tol2 kat KL ni.. aku mmg da siap sedia ngan Smart Tag kat tangan...

tiba-tiba......


tett..tettt...(Bunyi mesej)
(******tunang nye mesej*******)
.
.
.
.
baca mesej sambil masuk lorong Smart Tag


aku letak hp kat tepi...aku amik Smart Tag n letak kat cermin..(cth seperti di gambar~)
.
.
.
aku lalu dengan penuh yakin...
.
.
palang tu x naik..
.
aku pelik...kenapa smart tag aku x detact....aku berentikan kereta... 
.
.
aku undurkan kete
.
.
aku jalan slow sambil letak smart tag dekat2 ngan cermin...
.
.
palang x naik laie (pelik)
.
.
.
aku tgk smart tag aku.. check balance...ada laie RM4.40.. cukup la utk tol ni... kenape xlepas ni ek.. hati aku sudah gundah gulana...
.
.
.
tett..tettt...(Bunyi mesej)
.
.
aku da xendahkan mesej laie.. 
.
.
.
.
tgk cermin belakang.. ada kereta sudah queue kat belakang...
.
.
.
aku pelik... aku suspect smart tag kat situ rosak.. aku dah mula susun ayat maki2an dlm hati ni..
.
.
.
aku try laie skali..undur kete balik
.
.
.
n jalan slow ke depan dgn harapan smart tag aku didetact...
.
.
.
palang still xnaik laie....hati sudah mau terbakar
.
.
.
.
dari jauh aku nmpk ada 1 awek tol tu na datang ke kete aku.. aku da mood mau marah2
.
.
.
dia ke kereta, aku bukak cermin..
.
.

awek tol : "encik.. kenapa ek? boleh saya bantu?"


aku : "korang nye mesin smart tag ni rosak ke? nape x dpt detact sy nye kad?"

awek tol : (muka pelik) mmg la x detact cik, encik masuk lorong touch n go...mana ada device dia kat sini cek

aku : (muka auto merah) ehh?? yeke? ehh?? (sambil wat2 cek tgk2 luar)

awek tol : ye cik.. cik ada kad touch n go, biar sy tolong "tap"kan.

aku :  erk.. ok.. nah (sambil senyum2 sumbing)

.
.
.
awek tol amik kad n tap, akhirnya.. palang terbukak....
.
.
.
awek tol menghulurkan balik kad sambil senyum
.
.
.
aku amik n try cube senyum balik( dalam hati mengutuk2 nape la aku ley salah masuk lorong ni...memalukan tol.. selamat x marah2 td...)
.
.
.
aku pandang hp, mesej td masih belum dibaca..



kesimpulan :  jgn main sms time da dekat ngan tol... ahhahahahhaha




 

6 comments:

mun-e said...

kehkehkeh

malu gilerrrrr!!

Apizolla said...

lesson learned~~

laalalalaaaalaaaa

Schamastura said...

wes...
2la..sp suh maen meset2..
dalaa senyum sowang2..
gilo2..
ahhahahaa~~

WiNz said...

heheh.. mest segan gile.. kire ok la tu xmembahayakan kesihatan.

aku thn lps bc2 sms time drive waja auto ayah aku, sikit lg nk langgar palang tol kat puchong sbb nk tekan brek, tertekan myk. time tu ondeway pegi shah alam, nk btunang, heheh. mmg xleh concentrate, org sane asyik sms je tanye bile nk smp..-_-

Intan said...

hikhikhik....malu....

azief said...

hihihi...that's funny! mesti telinga merah time tuhhh - azie&azif