Tuesday, April 28, 2009

D.E.B.T.

korang penah berhutang? atau ada penah hutang kat org?

bole x sesape ajar camne cara paling halus na mintak balik hutang?

serba salah aku skrg ni...

bkn kecik2 anak amaun yg dipinjam.....tu yg cam berat jek hati nak menghalalkan

susah la ini macam.... masa na pinjam.. lembut gigi dari lidah!!

jujur aku rasa da macam melepaskan anjing tersepit

sedara.. harap dapatla ek settlekan utang tu.. da 4bln da ni...


Quote dari bonda :

"kalau betul niat na tolong org, dari ko bg kat org yg pinjam tp x pulang, baik ko dermakan kat umah anak2 yatim ke, sedekah kat orang miskin ke... baru dapat pahala..
ni bkn pahala, dosa adalah.. yelah.. dok ngutuk org yg xbayar tu"

"yela...yela.....(pasrah.....)"


notakaki : aku bukan berkira tau! cuma kereta tu da banyak sakitnye.. ni skrg cover ngan panadol jekk. kang kena selesema khinzir, mau berbasikal aku ke opis nnt....



4 comments:

- L e 3 n - said...

ala sedihnye aku baca ayat ko ni apiz.. sian ko...

jumpa dia pastu ckp.. kalo segan balik umah.. heheh

WiNz said...

aku ade bg pnjm $ kat sorg member ni time DIPLOMA dulu, sbb die nk buat spek. ko pakai spek, so mesti ko bole agak kan bape hargenye.

selepas 8 thn, disebabkan mase tu aku rase ape yg ko rase skrg, utang tu bole la dianggap utang lapuk. heheh.

aku dh halalkan pun.. jgn die buat lg kat org lain sudah..

Apizolla said...

leen : aku da abis cakap da... abis direct cakap pon... dia cam wat bodo jek

win : dia pnjm byk woooo... hmpir 5** wooo... susah mau halalkan ini macam.. huk..huk...

WiNz said...

eshh.. aku bkn srh halalkan la~ kalo mcm kes aku, xde harapan nk dpt blk br le halalkan.

ko mintak la $10, $10.. hehe, buat2 nk pinjam $ mkn sbb lupe nk cucuk ATM. pastu ckp la tolak utang lame, at least berkurang sket2 utang die. (idea dr ustaz yg aku tgk kat tv x silap)