Friday, May 22, 2009

I.D.A.M.A.N. (II)



td pas smyg jumaat, aku ngan opismate singgah jap ke kedai moto kat bangsar.....

moto millia sdn bhd.. Kedai moto yg jual Aprilia nye moto... usha la moto idaman...

konon na servey harga... 

so dr pricelist.. 

Aprilia RS125(Racing Color) = RM25,350
Aprilia RS125(Standard) = RM23,350

Da test naik...sgt2 syahdu... terbayang deruan angin time aku bawak moto ni 150km/h.... perghhh!!! siyes da tangkap cintan.. 

Tp sygnye, xley test drive sbb moto showroom.....

tp.. 

aku tersedar dr lamunan2 tu  bile selesman ni btau aku da real Aprilia RS125 ni time aku cakap aku na beli moto ni sbb na pkai wat g keje ari2.....

dia xcadangkan sbb :
1) Maintainance tinggi (wat can we aspect from italian manufacturer kan??)
2) Moto ni x sesuai utk daily use ( sbb kuat mkn 2T )
3) 2 stroke ni manje, laie2 kalo wat daily use... 

dia cadangkan aku not to buy tis mechine sbb nnt aku yg akn terseksa ngan maintainace... tp kalo utk weekend ride.. dia cakap xde masalah.....

aku kecewa.... 

aku pasrah......

Opismate : "bro, wa rasa lu nye jodoh ngan moto ni xde laa...."
 me : "ajal maut, jodoh pertemuan di tgn tuhan... pasrah aku...."
Opismate : "hahahhahahha....."

Mungkin aku terlalu +ve thinking kot.... 


mata nakal ni mula menjeling2 kat NAZA GTR 150X... pe pndpt kwn2?




3 comments:

WiNz said...

btol gak tu.. by the time ko nk rempit KL-JB-KL, ko dh ade bini dah pun. kene naik kete gak akhirnye..

amik sbk yg 4-stroker je, wlaupun performance kureng, tp environmentally friendly, sian bumi.. harge pun lg murah. duit lebih tu bole upgrade kete beso sket, senang nk sumbat brg baby ko nnt :DDD

ps: selera ko lebih ke barat. aku lebih ke timur, hahaha.

Apizolla said...

jiwa ko sama ngan jiwa bapak aku...

dia menentang keras aku na beli yg dia cakap mahal-dan-susah-na-dpt-sparepart.

so aku rasa aku akn menurut kehendak bapak aku kali ni....

tp aku pelik NAZA GTR 150x ni buatan TAIWAN...tp dia cakap ngarut~

WiNz said...

ade bace paper bh arini (29.5.09)? ade pricelist moto2 kat mesia..