Thursday, September 25, 2008

T.U.B.E.R R.O.S.E.S

TUBER ROSES atau di Malaysia orang panggil Pokok Harum Sundal Malam

Setelah memikirkan apakah tanaman yg bakal aku tanam di rumah aku itu aku dengan ini dgn kompemnye suda decide na tanam pokok ni sbg pokok bunga utama di rumah.. 2 sebab utama aku na tanam pokok ini adalah:

1) ini bunga kegemaran D.I.A
2) Ia sejenis bunga yg kemas~~ x berselirat~~

aku, aku akn berusaha menanam ia kat rumah itu.. Ia akn menjadi tanda hati aku....
hehehehhe.. stop2.. nnt lebey2 abis jadi entri jiwang plak..

ohh, lupa aku na btau.. wishlist aku utk lanskap aku

1) rumput karpet (hold dlu.. budjet mahal gile)
2) 1 jenis main flower (checked.. suda decide ini pokok sun**l malam)
3) 1 pokok besar..rendang (target cam pokok ceri @ jambu kecik2 tu.. any idea fren?)
4) 1 set kerusi batu

sebelum 2015, aku target landskap aku suda siap.. lalalaaa

heheh

"Alaa, long green stems with 'lil white flowers all around. They smell like magic... like angles" - Orked


p/s: camne na jaga pokok Harum Sun*al Malam ini

16 comments:

13may said...

hehe hehe...aku tau jawapan dia mengapa ia di panggil Sundal Malam :)

mun-e said...

"bunga kegemaran D.I.A"

sape die tuuuu? :p
oh baru ku tahun mcmane rupe bunga ni hoho

ruru said...

em, aku cdgkan ko letak beranda dari kerusi batu tu, beranda tu leh wat sendiri, beli papan pastu lain2 kau ketuk2..hehe romantik sgt kalu duduk berdua bersila di atas beranda sambil mendengar desiran air mengalir, dan si dia sedang memetik bunga..opss, jadi entri jiwang plak.

Apizolla said...

13 may :
ko tau nape ia dipanggil sebegitu rupa?? share la ek nape? siyes aku tatauu

pandangdenganmatahati :
D.I.A = Dia Ialah Awekku .. hahhahahahh :P

ruru :
erm.. aku ada plan gak na wat beranda.. tp... bergantung pada onkosnya~~ laalalaalalaa

Afrezal Karim said...

Selamat Hari Raya to you too thanx add blog dlm blog ko. Aku addkan juga blog ko ke blog aku.

- L e 3 n - said...

wah....bestnye....sudah ade umah...
nnti jemputla kami kerumah ko bile dh siap nnti..hehe :)

Aima Othman said...

apis..wah....bunge tu best tau..tp nak jage dia tuh agak cerewet jugak....bunga tu mmg best tau...sbb wangi sgt...errrrr...nak benih bley? nak tanam kat umah aku gak :P aritu aku ade tanam...tp mati...sgt sedih....:(

Apizolla said...

rizal :
selamat ari raya kepadamu jua.. thanks add bro

leen :
ada rumah lain nikmatnye dgn ada "org rumah" kan leen kan??

aima :
xde sbnrnye.. huhuhuh..cuma tau katne na beli jek~ hhehehh..aku ada bca bunga ni manja.. na jaga susah~ huhu

Aima Othman said...

owh...anak pokok yg aku bagi kat ko dulu x idup ek? mmg cerewet nak jage tau...pokok aku pun mati..mmg manje la pokok neh...

Apizolla said...

aima :
pokok yg ko bagi tu.. aku da cuba macam2.. tp x berbunga gak.. huuhuuh..pastu sedar2 da mati :'(

Lina Chan said...

bunga ni x wangi..
wangi time mlm je..
sbb tu dipanggil pontianak harum sundal malam..
eh, silap..
hehe~
bunga harum sundal malam..
sbb malam je wangi..
jeng jeng jeng~

:)

Apizolla said...

chan-chan :
welkam.. huuhuhhu.. erm ye ke xwangi? sbb aku penah bau wangi jek :P tp mmg xdinafikan kalo mlm lagi wangi.. huuhhuhuuh...

me3n said...

ade pokok buluh kecik neh (bukan yang besar lagi liar tuh) ku tak hingat nama buluh tuh tp mmg chun klu dijadikan sebahagian dari landskap. sekadar cadangan. ;)

♥readikara♥ said...

Org kate pokok ceri berhantu..tanam la pokok mangga lemak ke...besh gak..sambil2 lepak bole mkn buah mangge..hehehe

MrsNotSoCool said...

mana aci ko dah ada umah sendiri.. (ups tetiba nak terjeles kat ko plak)

2015 baru lanskap nak siap??!!! takpe takpe.. nanti aku blh bawak anak aku bermain2 di atas rumput carpet ko tuh. yee haaa..

Afrezal Karim said...

allo bro bila mau updet :)