Thursday, November 27, 2008

M.U.H.A.S.A.B.A.H D.I.R.I.

Muka Bercahaya~~ hehehehehe


arini baru dapat gaji.. setelah hampir 4bulan aku hidup ngan gaji baru ni.. aku still xdapt menyimpan.. uhuhuh.. sume habis.. asal ujung bulan jek habis.. macam2 cara aku cuba wat.. dgn wat budjet lain, dgn simpan kat 3bank berlainan, dgn bawak bekal dan masak kat umah.. macam2la.. tp bila ujung bulan.. poket tetap kering.. na bkk maybank2u utk tgk dut dlm akaun pon xsemangat.. bila difikirkan balik ke mana hilang duit aku..aku bermuhasabah diri dan hasil muhasabah aku, aku dapat wat kesimpulan yg duit aku hilang ke  :

Keperluan MySOSA : 
  1. Grill 
  2. Wiring+Kipas+Lampu  
  3. landskap  
Keperluan Nafsuku :
  1. Mendaki Gunung  
  2. Membeli peralatan mendaki 
  3. MAKAN
Keperluan Sally: (Nama kete aku.. nnt bile ada masa aku btau nape aku bg nama Sally)
  1. Tayar kete (2bijik)
  2. Cermin
  3. Servis

Bila tgk list kat atas ni.. byk jugak benda yg aku upgrade dlm idup aku dgn gaji baru ni.. hurmmmmm... so pasni.. masa utk upgrade akaun2 plak.. hehehhe..kena wat azam ni.. 2009 tahun menyimpan.. harapla berjaya..huk..huk..huk....tp wishlist xpenuh laie.. adushhhh!!

p/s : bulan ni bulan paling kering..baru 20hb tp duit aku da tahap masuk ICU..time ni na ke Rawang, sekali Sally punya cermin bole pecah tiba2 pulah.. adushhh..g kedai, tokey tu xterima card plak.. kena cashh... idup pas cermin pecah tu, da cam kais pagi makan pagi, kais petang mkn petang....  selamat bulan ni nye gaji masuk x lewat.. skrg da ley bernafas  heheh

 
Cermin Pecah

2 comments:

WiNz said...

aiseh.. same la kite.. aku yg takde harta + hobi mcm ko pun bole pokai ujung bulan. mane ntah $ tu sume pegi..

Aima Othman said...

hmm..aku pun menghadapi perkara yg lebihkurang serupa ngan ko kecuali cermin pecah laa...knp ek..slalu jerk hampir² masuk ICU hujung bulan...kite kne buat meeting tergempar ni..bincangkan isu ini dgn segera..hehhehhehhehe :p